Czy warto skorzystać z usług biura tłumaczeń?

W dobie globalizacji i rosnącej mobilności tłumaczenia językowe stały się koniecznością. Przekazywanie informacji w różnych językach jest niezbędne zarówno dla osób prywatnych, jak i firm działających na międzynarodowym rynku. Chociaż wiele …

Transport drogowy – co to?

Transport drogowy to jeden z kluczowych elementów współczesnej logistyki. W dobie globalizacji i rosnącego znaczenia handlu międzynarodowego, znaczenie tego sektora stale wzrasta. Ale co to jest transport drogowy? Aby dokładnie zrozumieć …

Elektroniczny obieg dokumentów – co to jest?

Elektroniczny obieg dokumentów to pojęcie, które zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym cyfrowym świecie. Coraz więcej firm i instytucji przechodzi na cyfryzację swoich procesów, w tym przepływu dokumentacji. Ale co to jest …

pozycjonowanie

Każda firma i/lub przedsiębiorstwo, które działa w Internecie, ma za jeden ze swoich celów pojawienie się na pierwszej stronie w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie stron internetowych jest kluczem do uzyskania większej widoczności biznesu, co przełoży się na większą liczbę odwiedzin, a w konsekwencji na wzrost konwersji lub sprzedaży.

Co wpływa na pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony internetowej w dużej mierze zależy od optymalizacji SEO oraz aktywności innych powiązanych z nią stron. Nie jest łatwo dostać się na pierwszą stronę Google, mając do dyspozycji jedynie pozycjonowanie oparte na słowach kluczowych, content marketingu oraz linkach wewnętrznych i zewnętrznych. Do tego stopnia, że dobre uplasowanie strony w Google to zadanie, które może trwać miesiącami, a nawet latami. Wynika to nie tylko z wielu czynników, które wpływają na pozycjonowanie strony w Google, ale także z dużej ilości podobnych stron działających w Internecie.

Jest wiele czynników, które wpływają na SEO. Niektórymi z nich mogą być jakość i wiek domeny, wdrożona strategia SEO, jakość i użyteczność treści, zagęszczenie słów kluczowych, liczba linków wewnętrznych i zewnętrznych (które bezpośrednio wpływają na pagerank) itp. Wszystkie to ma na celu uzyskanie większej liczby odwiedzin, ale także o dostarczenie użytkownikowi przydatnych i jakościowych informacji. Poniżej krótko omówimy kluczowe czynniki, które powinieneś wziąć pod uwagę, jeśli chcesz poprawić SEO swojej strony internetowej. Należy zauważyć, że w każdej sekcji moglibyśmy zagłębić się znacznie bardziej w temat, ale nie jest to celem tego tekstu, który ma służyć jako wprowadzenie dla osób, które nie mają żadnej wiedzy w tej dziedzinie i chcą zatrudnić agencje sem lub dla osób, które zaczynają swoją przygodę ze światem SEO, ale nie wiedzą, od czego zacząć.

Najważniejsze czynniki dla pozycjonowania stron internetowych

Co ma wpływ na pozycjonowanie strony? Choć czynników wpływających na pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo dużo, możemy wymienić kilka, które są zazwyczaj najważniejsze i kluczowe.

  • Jakość treści

Dobrze napisane i istotne treści są niezbędne dla lepszego rankingu w wyszukiwarce. Optymalizacja treści jest niezbędna, aby móc uplasować stronę na dobrej pozycji. Jakość treści to treści, które są przydatne dla użytkownika i posiadają odpowiednie słowa kluczowe (bez nadmiernego nasycenia).

  • Backlinki

Im więcej jakościowych linków prowadzi do naszej strony, tym lepiej nasza strona uplasuje się w wynikach wyszukiwania. Backlinki pokazują algorytmom Google, że Twoja strona ma wysokiej jakości treść i jest interesująca. W oczach Google to tak, jakbyś miał ważną reputację w sieci.

  • Szybkość ładowania i wydajność strony

Użytkownicy są niecierpliwi, bardzo niecierpliwi. W rzeczywistości, jeśli Twoja strona ładuje się więcej niż trzy sekundy,  ponad połowa użytkowników opuści twoją stronę, zwiększając współczynnik odrzuceń witryny, a tym samym komunikując Google, że użytkownicy opuszczają twoją stronę, ponieważ coś im się nie podoba. Szybkość ładowania i wydajność strony odgrywają kluczową rolę w SEO i rankingach wyszukiwania. Kompresja obrazów, wykorzystanie buforowania przeglądarki czy ograniczenie przekierowań może poprawić szybkość ładowania i wydajność strony.

  • Meta opisy

Meta opisy to rodzaj treści strony internetowej, którą widzą tylko wyszukiwarki. Podczas gdy część informacji nie ma wpływu na optymalizację pod kątem wyszukiwarek, meta opisy nadal są skutecznym sposobem na poinformowanie Google, co zawiera konkretna strona.

  • Sitemap

Choć boty Google doskonale radzą sobie z dotarciem do urli stron, które nie są wskazane w sitemapie i zaindeksowaniem ich w wyszukiwarce. Dobrą i zalecaną praktyką jest jednak zarejestrowanie swojej strony w Google Search Console i przesłanie sitemapy, aby ułatwić pracę indekserom.

  • Duplikaty stron i treści

Zduplikowane strony i zduplikowane treści powodują problemy z pozycjonowaniem stron internetowych podczas indeksowania przez wyszukiwarki. Jeśli strona zawiera opublikowane zduplikowane treści, to jest to coś, co Google łatwo wykrywa i nakłada karę. Tego typu treści mogą spowodować, że strona straci sporo na znaczeniu w wyszukiwarkach.

  • Lokalne SEO

Jeśli masz sklep lub fizyczny biznes, lokalne SEO może być wielką pomocą w pozycjonowaniu stron internetowych. Są użytkownicy, którzy szukają w Internecie nie tylko produktów, ale także informacji o firmach w danym mieście czy lokalizacji geograficznej.